Rashlanutlaw_MainPic רשלנות רפואית לואו
Rashlanutlaw_MainPic רשלנות רפואית לואו
פנייה לייעוץ אישי



    רשלנות רפואית באבחון סרטן

    רבות מתביעות הנזיקין הן תביעות בנושא רשלנות רפואית. תביעות אלה מוגשות ע"י מטופל (אם המטופל אינו בחיים – ע"י קרוב משפחתו), כנגד גורם רפואי מטפל (רופא, מרדים, אח, ולעתים אף ביה"ח עצמו), בטענה שהטיפול הרפואי נעשה ברשלנות ע"י אותו גורם, ועקב כך נגרם נזק למטופל. מאמר זה יעסוק ברשלנות רפואית באבחון מחלת הסרטן. מחלה זו היא גורם התמותה השכיח בישראל.

    רשלנות רפואית באבחון סרטן

    תוכן עניינים

    סוגי רשלנות רפואית באבחון סרטן

    קיימים מספר סוגים של רשלנות רפואית באבחון סרטן:

    1. טיפול שגוי: הטיפול אותו מקבל המטופל אינו מתאים לסוג הסרטן שבו הוא חולה. אי-התאמה זה יכול להתבטא בכך שהטיפול כלל לא דרוש ולפיכך לא משפר את מצב המטופל, ובמקרים חמורים יותר – אף מחריף את מצבו.
    2. אבחון שגוי: לא מדובר רק בטיפול שגוי שאותו מקבל המטופל, אלא גם אבחון סוג המחלה הוא שגוי, ולפיכך, כמובן, מקבל המטופל טיפול שאינו מתאים לסוג האמיתי של מחלתו – שכן הצוות הרפואי, למעשה לא יודע מהו.
    3. אבחון מאוחר: האבחון הוא נכון אך הוא מתבצע בשלב מאוחר ומתקדם של המחלה.חלק מהאבחונים הם מאוחרים עקב חוסר פנייה מצד החולה, אך ישנם אבחונים שמתבצעים בשלב מאוחר עקב חוסר התייחסות, באופן חלקי או מלא, של הצוות הרפואי לתלונות המטופל או לתסמינים שהוא מפתח.

    אני מעוניין להגיש תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן – מה חשוב שאעשה?

    לכתב תביעה בנושא רשלנות רפואית מכל סוג, יש לצרף חוו"ד רפואית מצד גורם רפואי מומחה. לתביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן, יש לצרף, כמובן, חוו"ד רפואית מצד מומחה למחלות סרטן.

    תפקידה של חוות הדעת הרפואית הוא למעשה לברר האם אכן נגרם נזק למטופל כתוצאה מרשלנות רפואית, ואם כן – מה היקף הנזק.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כדי לאתר גורם רפואי מומחה שיכתוב את אותה חוו"ד, חשוב לפנות לעו"ד בעל מומחיות בדיני הרפואה והנזיקין.

      עו"ד שכזה יודע, לאחר הבנת המקרה, איזה מומחה רפואי מתאים לכתיבת חוות הדעת הרפואית, וברוב המקרים בהם פונים לעו"ד כדי לאתר מומחה רפואי – ההליך המשפטי קצר משמעותית מהליכים שבהם לא נעשית פנייה שכזו.

      האם כל תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן צפויה להתקבל?

      ראשית, כאמור, אם לכתב התביעה בנושא רשלנות רפואית באבחון סרטן לא מצורפת חוו"ד רפואית מצד גורם רפואי מומחה – התביעה נדחית באופן אוטומטי.

      חריגים לכך הם מקרים בהם ביהמ"ש מעניק לתובע (קרי, המטופל, או קרוב משפחתו אם המטופל נפטר) פטור מחוו"ד רפואית עקב התחשבות במצבו הכלכלי.

      בנוסף, אמנם, כאמור, הגורם הרפואי המומחה מברר, במסגרת כתיבת חוות דעתו, האם למטופל נגרם נזק כתוצאה מרשלנות רפואית, ואם כן – מה היקפו, אך גם אם הוא קובע שאכן נגרם למטופל נזק שכזה,

      אין זה אומר שהתביעה תתקבל בביהמ"ש.

      ביהמ"ש מברר האם הגורמים הרפואיים המטפלים התייחסו לתלונות המטופל, בדקו את הרקע הרפואי שלו והפנו אותו לבדיקות ולטיפולים מתאימים,

      ואם לא עשו כן והמחלה אובחנה באיחור או באופן שגוי – האם זה היה באחריות הצוות הרפואי והאם זה מה שגרם למטופל לנזק חמור.

      ככל שביהמ"ש קובע שהקשר בין רשלנות הצוות הרפואי לנזק שנגרם למטופל הוא משמעותי וחמור יותר, תוך התחשבות, בין היתר, בגיל המטופל – הוא פוסק פיצויים גבוהים יותר.

      לסיכום, סוגי הרשלנות הרפואית באבחון סרטן הם טיפול שגוי, אבחון שגוי ואבחון מאוחר.

      לכתב תביעה בנושא רשלנות רפואית מכל סוג יש לצרף חוו"ד רפואית מצד גורם רפואי מומחה, וכדי לאתר גורם שכזה חשוב לפנות לעו"ד בעל מומחיות בדיני הרפואה והנזיקין.

      ואולם, גם אם אותו גורם קובע שאכן נגרם נזק למטופל כתוצאה מרשלנות רפואית, ביהמ"ש מברר האם וכיצד התייחסו הגורמים הרפואיים המטפלים למטופל ולתלונותיו,

      וככל שהוא קובע שהקשר בין רשלנות הצוות הרפואי לנזק שנגרם למטופל הוא משמעותי וחמור יותר – הוא צפוי לקבל את התביעה ולפסוק פיצויים גבוהים יותר.

      *אין בתוכן אתר rashlanutlaw העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה משפטית או חוו"ד המחליפה ייעוץ פרטני במשרד עורכי דין. העושה שימוש במידע, עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף