Rashlanutlaw_MainPic רשלנות רפואית לואו
Rashlanutlaw_MainPic רשלנות רפואית לואו
פנייה לייעוץ אישי



    מי עוזב את הבית בגירושין – ומה המשמעות המשפטית שיש לכך?

    אחת השאלות העיקריות והראשונות אשר עולות על הפרק כאשר בני זוג אשר נשואים מחליטים להיפרד, היא מי עוזב את הבית. האם מי שמעוניין ויזם את הפרידה עוזב? האם מי שאולי הנכס היה רשום על שמו במקור רשאי להישאר?

    מי עוזב את הבית בגירושין – ומה המשמעות המשפטית שיש לכך?

    כאשר קיים הסכם ממון בין בני הזוג, אשר קובע בין היתר כי הדירה שייכת לאחד מהם, הכל ברור וידוע. מה קורה כאשר אין הסכם ממון? מה קורה כאשר הדירה רשומה על שם ההורים של אחד הצדדים? מדובר בעניין לא קל מכל הבחינות, בואו ננסה לפרוט אותו ולענות על כל השאלות.

    תוכן עניינים

    האפשרות הטובה ביותר – להגיע להסכמה

    אין זה משנה אם כבר בוצעה פתיחת תיק גירושין או לאו, האפשרות הטובה ביותר היא להגיע למצב של הסכמה בין הצדדים, מי נשאר בבית ומי יוצא מהבית.

    חשוב לציין כי עזיבת הבית אין משמעה ויתור על הזכויות של הדירה. לצערנו, לא תמיד הצדדים מצליחים להגיע להבנה בנושא זה, ופה כדאי להתחיל לבחון מה האפשרויות, ומה הצעדים הנכונים ביותר לביצוע.

    מה קורה כאשר הדירה שייכת לשני הצדדים?

    1. אם הדירה רשומה בבעלות משותפת של שני הצדדים, אף צד לא יכול להכריח את הצד השני לצאת מהבית. אם אינם מצליחים למצוא את עמק השווה, הם ייאלצו להביא את הדברים לידי דיון בבית המשפט.
    2. אם הדירה רשומה על שם ההורים של אחד הצדדים, תהיה להם הזכות להגיש נגד הצד השני תביעת פינוי מושכר.
    3. על פי הלכת השיתוף, גם אם הדירה נרכשה על ידי אחד הצדדים לפני הנישואין, הלכת השיתוף מתייחסת לבעלות משותפת על הדירה.זאת מכיוון שהצדדים חיו ביחד בדירה במהלך חייהם המשותפים ולכן הדירה הופכת להיות נכס משותף. כלומר הצד שרכש אותה לא יוכל לתבוע את הצד השני בתביעת פינוי.

        פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מה הקשר בין עזיבת הבית למזונות אישה?

      כאמור, אם אחד הצדדים עוזב את הבית, הדבר לא יפגע בזכויותיו של בן הזוג על הנכס, אולם בכל הנוגע למזונות אישה, כן חשוב להתייחס להשלכות: על פי דין תורה, הבעל מחויב לספק לאשתו את צרכיה כל עוד הם נשואים.

      כאשר הבעל עוזב את הבית, האישה יכולה להגיש תביעת מזונות נגדו מכיוון שהם עדיין לא התגרשו והוא מחויב לדאוג לצרכיה.

      מה הפיתרון? הרי אין זה אומר שהבעל יישאר בבית לאחר הפרידה רק על מנת להימנע מתשלום מזונות, נכון? הפיתרון הטוב ביותר הוא להגיע להסכמה לגבי הדברים, ולהימנע ממאבקים משפטיים.

      באין אפשרות להגיע להסכמה, ההמלצה היא לנסות לחלק בצורה שווה את הזכויות והחובות בין הצדדים, ואם אין הצדדים מצליחים לעשות זאת בעצמם, כדאי להתייעץ עם עורך דין ממומחה לגירושין.

      • נקודה נוספת שכדאי להתייחס אליה לגבי עזיבת הבית ומזונות אישה, מתייחסת לעזיבת הבית מטעם האישה. אם האישה עוזבת את הבית, ואין עזיבתה מוצדקת מבחינת העילות המוגדרות לגירושין, על פי ההלכה ניתן לשלול ממנה את זכאותה למזונות אישה.העילות המוגדרות בגירושין הן בין היתר אלימות מצד הבעל, התמכרות לסמים, אי יכולת לתפקד כבעל, מום נפשי ו/או גופני, ועוד.

      מה הדין לגבי משק בית משותף בין ידועים בציבור?

      כאשר ידועים בציבור שאינם נשואים כהלכה ומחליטים להיפרד, ואחד מהם עוזב את הבית, יש לבחון מה הדין במקרה כזה בנוגע לבית ולזכויות על הבית.

      החוק אינו מבדיל בין בני זוג נשואים ובני זוג ידועים בציבור, מבחינת קיומו של משק בית משותף והרכוש המשותף שצברו.

      אם בני הזוג מקיימים משק בית משותף, רכוש שנצבר נחשב רכוש משותף, וזה תקף גם לגבי הבית שלהם, גם אם הם לא נשואים. כן חשוב לציין כי הפיסקה אינה רווחת במקרה זה וכי כל מקרה לגופו.

      במקרים כאלו נבחנת כוונת השיתוף של הצדדים. הווה אומר, אם מדובר בדירה שנרכשה יחדיו, אין צד אחד בעל זכויות יתר על הצד השני.

      אם מדובר בדירה ששייכת להורי אחד הצדדים לדוגמא, כן ניתן להגיש תביעת פינוי מושכר נגד הצד שיצא מהדירה.

      השאלה מי עוזב את הבית בגירושין היא לחלוטין שאלה סבוכה ומורכבת. אם אתם עומדים בפני מצב של פרידה וגירושין, ייטיב לכם להתייעץ עם עורך דין המומחה בגירושין, על מנת לקבל את התמונה המלאה בנוגע לזכויותיכם וחובותיכם.

      *אין בתוכן אתר rashlanutlaw העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה משפטית או חוו"ד המחליפה ייעוץ פרטני במשרד עורכי דין. העושה שימוש במידע, עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף