Rashlanutlaw_MainPic רשלנות רפואית לואו
Rashlanutlaw_MainPic רשלנות רפואית לואו
פנייה לייעוץ אישי



    מדריך לנהג הזהיר: כך תדע שאינך שיכור

    אזרחים אשר רוצים להימנע מעבירות נהיגה בשכרות צריכים לדעת לנהל מעקב אחר האלכוהול שצרכו. במאמר הבא נביא עצות מעשיות ונסביר מדוע נהיגה בשכרות היא מסוכנת לציבור.

    מדריך לנהג הזהיר: כך תדע שאינך שיכור

    עבירות נהיגה בשכרות גוררות עונשים כבדים וחמורים מצד בתי המשפט. בשנים האחרונות הוחמרה הענישה משמעותית, במטרה למנוע מנהגים שיכורים לעלות על הכביש. מעבר לכך, בתי המשפט והמשטרה מתמודדים גם עם בני נוער אשר אינם מסוגלים להתמודד עם נהיגה בשילוב של אלכוהול.

    תוכן עניינים

    כל אלו נחשבים גורמים מרכזיים לתאונות דרכים ולכן כדאי לעשות הכל על מנת להילחם בהם. מצד הרשויות המקומיות, ההתמודדות עם עבירות נהיגה בשכרות היא בעיקר דרך תשתיות ותחבורה ציבורית.

    כפי שניתן לראות, כל הזרועות בישראל מגויסים לצורך המאבק בתאונות הדרכים ולכן כדאי גם לנהגים עצמם לבדוק באופן אישי האם הם שיכורים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      פעולות שאפשר לבצע בכל מקום כדי לבדוק את רמת השכרות

      נהג זהיר אשר מעוניין לוודא כי הוא אינו שיכור יכול לבצע מספר פעולות. ראשית, עליו לבדוק האם הוא מסוגל לעשות פעולות מוטוריות פשוטות.

      ישנו סט פעולות הנחשב בדיקת מאפיינים, אשר אינו כרוך במכשירים טכניים וניתן לבצע אותו בכל מקום:

      1. הליכה על קו ישר – בדיקה זו בוחנת את ההשפעה של האלכוהול על מערכת העצבים. במידה והנהג אינו מסוגל ללכת על קו ישר, עדיף לו להימנע מנהיגה.

      2. תנועה ישרה של האצבע המורה אל קצה האף – גם בדיקה זו פועלת על בסיס מנגנון מערכת העצבים. במידה והנהג מסוגל לשמור על איזון ויכול להביא את האצבע אל קצה האף בעיניים עצומות, רוב הסיכוים שהאלכוהול לא משפיע עליו באופן ישיר.

      3. שיחה עם מכר – אחת הבדיקות הבסיסיות שמבצעים שוטרים על מנת לזהות נהיגה בשכרות היא שיחה אישית עם הנהג. במהלך השיחה עולות שאלות כגון יעד הנסיעה, מקור הנסיעה ואיסוף פרטים אישיים.

      אם האדם רוצה לוודא שהוא אינו שיכור עוד לפני שהוא נוהג, כדאי שיערוך שיחה קצרה עם אחד אחר ויקבל את התרשמותו. התרשמות זו היא סובייקטיבית בלבד, אך היא מספקת מעין אינדיקציה בה ניתן להיעזר.

      אז כמה אלכוהול כבר שתיתם?

      מהבחינה הבסיסית ביותר, נהגים זהירים יודעים שהם אינם שיכורים על סמך כמות האלכוהול שצרכו. קיים הבדל בין נהג אשר רגיל לצרוך אלכוהול על בסיס יום יומי לבין נער אשר עושה זאת בפעם הראשונה, אך ההשפעה על הגוף מורגשת כבר בבר או במועדון.

      אדם אשר מרגיש שיכור לא צריך לנהוג. בכל הקשור אל נהיגה תחת השפעת אלכוהול, כאשר יש ספק אין ספק. מלבד העונשים החמורים, ההיבט הכלכלי ועוגמת הנפש המלווה את בדיקת האלכוהול שמבצעת המשטרה, נהיגה כזו היא סכנה עצומה לחברה.

      מבחינת בתי המשפט, הנהיגה תחת השפעת אלכוהול מעידה על חוסר אחריות ויכולה אפילו להביא למאסר. אמנם רק אתם יודעים איך האלכוהול משפיע עליכם, אך אל תחששו לקבל עזרה.

      נהיגה זהירה היא האינטרס שלכם

      לסיכום, נהגים זהירים מוותרים על המפתחות לרכב לאחר ששתו. אם ברצונכם לדעת בוודאות שאתם לא שיכורים, ספרו את כמות האלכוהול שאתם שותים.

      בקשו מבן הזוג או מחבר קרוב לעקוב אחר השתייה שלכם ולהתריע במידה ואתם עוברים את הכמות שהגדרתם מראש. זכרו כל אלכוהול עשוי להיות אויב ולכן אל תוותרו לעצמכם.

      הנהג הזהיר מכיר את עצמו ואת הקיבולת שלו. נהג כזה יידע להבחין מתי הוא באמת שיכור ומתי האלכוהול לא משפיע עליו.

      בסופו של דבר, השאיפה לנהוג במודעות מלאה וביכולת ריכוז אופטימאלית היא אינטרס אישי של הנהג לא פחות מאשר של הציבור. זכרו זאת בפעם הבאה שאתם עולים על ההגה ואל תכניסו את עצמכם לצרות.

      * למידע והתייעצות בנוגע לתאונות דרכים: פורום תאונות דרכים

      *אין בתוכן אתר rashlanutlaw העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה משפטית או חוו"ד המחליפה ייעוץ פרטני במשרד עורכי דין. העושה שימוש במידע, עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף