Rashlanutlaw_MainPic רשלנות רפואית לואו
Rashlanutlaw_MainPic רשלנות רפואית לואו
פנייה לייעוץ אישי



    כיצד ניתן להיזהר מרשלנות רפואית בטיפולי שיניים?

    טיפול שיניים רשלני עשוי לסכן את המטופל. הרשלנות הרפואית יכולה לבוא לידי ביטוי לפני תחילת הטיפול, בעת הביצוע ובסיומו.

    כיצד ניתן להיזהר מרשלנות רפואית בטיפולי שיניים?

    אל בית המשפט מגיעים מקרים רבים, בהם הרופא אינו מסביר למטופל את הסיכונים הכרוכים בהליך הרפואי, ואינו מיידע אותו על טיפולים חלופיים. בנוסף, רופא שיניים רשלן מבצע טיפול באופן בלתי מיומן, ותוך שימוש בכלים ועזרים שאינם מתאימים.

    תוכן עניינים

    בכל הנוגע אל רשלנות רפואית לאחר הטיפול, הטענות המוסריות והמשפטיות כוללות מתן תרופות שגויות, אי ביצוע מעקב ועוד.

    למרות השכיחות של מקרי רשלנות רפואית בטיפולי שיניים, ניתן להימנע מכך במידה ומאמצים עקרונות זהירים. תביעות בגין רשלנות רפואית מוגשות על ידי מטופלים שנפגעו בצורה פיזית או נפשית.

    התביעות תלויות בין היתר בשלבי הטיפול ורמת החומרה של הנזק, לכן כדאי להתייעץ עם עורך דין ולבחון כל מקרה לגופו. אך יחד עם זאת, כללי הזהירות תקפים לגבי כל המטופלים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כך תבררו מה היא ההכשרה של רופא השיניים

      העצה המרכזית למטופלים, המעוניינים להיזהר מרשלנות רפואית בטיפולי שיניים, היא קודם כל לברר לגבי הכשרתו של הרופא. כיום ישנם אמצעים רבים בהם ניתן לעשות זאת:

      1. מידע באתרי אינטרנט- מלבד הלשכה הרשמית ומשרד הבריאות המפעילים מעקב ופיקוח אחר רופאי שיניים, עשרות אתרי אינטרנט ישמחו להעניק לכם מידע על הסמכה של רופאים שונים. היכנסו אל האתרים, קראו תגובות, ובררו האם רופא השיניים אליו פניתם מוסמך לספק לכם את הטיפול הרלוונטי.
      2. שיחה עם הרופא עצמו- פגישת היכרות ושיחה אישית עם הרופא יכולות לשפוך אור על הפרוצדורה והסיכונים העומדים מולכם במהלך הטיפול. העלו מול הרופא שאלות המטרידות אתכם, ובקשו לראות תעודות המעידות על הסמכה מתאימה.
      3. פנייה לרופא מומחה- הסיכוי לרשלנות רפואית קטן יותר בטיפולים הניתנים על ידי רופאים מומחים. בכל הנוגע אל טיפולי שיניים מורכבים כמו עקירה כירורגית או השתלה, כדאי לפנות אל רופא מומחה ולצמצם את הסיכון.

      נהלי עבודה נכונים מקטינים את הסיכוי לרשלנות

      מלבד בירור לגבי הכשרתו של הרופא, ניתן להיזהר מרשלנות גם בעזרת איסוף מידע לגבי נהלי העבודה. כל רופא שיניים מחויב לנהלי עבודה תקינים אשר מתעדכנים מדי תקופה בהתאם לשיטות וטכניקות חדשות.

      בין יתר נהלי העבודה יש לבדוק, האם האסיסטנט רק מסייע לרופא או מבצע את הטיפול בעצמו, האם הרופא מתעד את הטיפול, והאם הוא מודע לרגישויות שיש למטופל.

      בתחום רפואת השיניים נהלים נכונים יכולים להעלות את סיכויי ההצלחה של הטיפול, לקצר את זמן ההחלמה ולמנוע עוגמת נפש.

      קבלת חוות דעת מרופאי שיניים נוספים

      קל יותר להיזהר מרשלנות רפואית, כאשר מתייעצים עם מספר רופאים לפני תחילת הטיפול. למעשה, קבלת חוות דעת נוספת היא הבסיס להתנהלות נכונה מול רופאי שיניים.

      חוות הדעת צריכה לכלול התייחסות אל אופי הדיאגנוזה שקיבל המטופל, סוג הטיפול עליו החליט הרופא, והאמצעים בהם בחר להשתמש. עדיף לקבל את חוות הדעת מרופא מומחה, המכיר את תחום הטיפול ולא להסתפק בהתרשמות כללית בלבד.

      אל תחכו לפיצויים של בית המשפט

      בתי משפט פוסקים לטובת תובעים על רשלנות רפואית בטיפולי שיניים פיצויים כספיים וסעדים גבוהים. מטרת הפיצויים היא לכסות את הנזק הפיזי והנפשי, שנגרם למטופל, ולעזור לו להשיב את חייו למסלולם.

      מצד שני, פיצויים אלו לא תמיד מצליחים להשיג את המטרה, ולכן תמיד עדיף להימנע מראש מרשלנות רפואית. אמצו את הטיפים הבסיסיים, והפעילו שיקול דעת מושכל, לפני שאתם מתחילים בטיפול שיניים.

      *אין בתוכן אתר rashlanutlaw העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה משפטית או חוו"ד המחליפה ייעוץ פרטני במשרד עורכי דין. העושה שימוש במידע, עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף