Rashlanutlaw_MainPic רשלנות רפואית לואו
Rashlanutlaw_MainPic רשלנות רפואית לואו
פנייה לייעוץ אישי



    חוות דעת רפואית – הבסיס לתביעת רשלנות רפואית

    אחד מסוגי התביעות הנזיקיות הוא תביעות בגין רשלנות רפואית. תביעת רשלנות רפואית מוגשת ע"י מטופל (או ע"י קרוב של המטופל אם המטופל נפטר), כנגד הגורם המטפל (רופא, אח, מרדים וכדומה), בטענה שעקב טיפולו הרפואי הרשלני, נגרם למטופל נזק. מאמר זה ידבר על כך שחוות דעת רפואית מהווה בסיס לתביעת רשלנות רפואית.

    חוות דעת רפואית – הבסיס לתביעת רשלנות רפואית

    תוכן עניינים

    תביעת רשלנות רפואית ללא חוות דעת רפואית – צפויה להידחות

    כל אדם המגיש תביעת רשלנות רפואית, בין אם מדובר במטופל עצמו ובין אם בקרוב שלו – צריך לצרף לכתב תביעתו חוות דעת רפואית. יש להבהיר, שנדרשת חוות דעת רפואית מצד מומחה לאותו תחום שבו עוסק הנתבע.

    כך, לדוגמא, אם הנתבע הוא קרדיולוג – הרי שחוות דעת של רופא עיניים כמובן אינה תקפה בתביעה זו.

    רק באמצעות חוות הדעת הרפואית יכול התובע להוכיח שהנתבע אכן התרשל בתפקידו. חוות הדעת הרפואית יכולה לברר מה היקף הנזק שנגרם, אם בכלל, למטופל.

    הנתבע רשאי, לאחר הגשת חוות הדעת, לדרוש מהתובע לעבור בדיקה רפואית ע"י רופא מומחה מטעמו (של הנתבע). התובע יכול להביע את התנגדותו לכך, אך במקרים כאלה הוא לא יוכל להסתמך על חוות דעתו של רופאו.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      איך ניתן לאתר גורם רפואי מומחה שיסכים לכתוב חוות דעת רפואית?

      רוב האנשים המגישים תביעות בגין רשלנות רפואית, הם אנשים "מן היישוב", קרי, חסרי כל ידע משפטי או רפואי. הם אינם מכירים רופאים מומחים שיכולים לכתוב עבורם חוות דעת רפואית.

      כמו כן, לרוב, לעריכת חוות דעת רפואית עלות גבוהה מאוד. לכן, חשוב להיעזר בעורך דין המומחה בדיני נזיקין וכן בדיני הרפואה. עקב ניסיונו הרב, עורך הדין יכול להתאים מומחה רפואי למקרה הרלוונטי.

      כך, הסיכויים לקבלת התביעה בגין רשלנות רפואית גוברים באופן משמעותי, ובדרך כלל ההליך מתנהל בצורה מהירה הרבה יותר מאשר מקרים בהם התובעים לא נעזרים בעורך דין על מנת לאתר גורם רפואי מומחה.

      האם קיימת אפשרות לפטור מחוות דעת רפואית?

      עקב האמור, נראה כי כל אדם המגיש תביעת רשלנות רפואית חייב לצרף לכתב תביעתו חוות דעת רפואית, ואם לא יעשה כן – תביעתו תידחה אוטומטית.

      ואולם, יש להבהיר כי במקרים בהם מצבו הכלכלי של התובע אכן מצדיק מתן פטור מצירוף חוות דעת רפואית לכתב התביעה, בית המשפט יכול להעניק לו פטור זה, ולמנות מומחה מטעמו שלו.

      לסיכום, למעט במקרים בהם מצבו הכלכלי של התובע מצדיק מתן פטור מצירוף חוות דעת רפואית לכתב תביעתו – כל אדם המגיש תביעת רשלנות רפואית צריך לצרף חוות דעת רפואית לכתב התביעה.

      חוות הדעת צריכה להיות מצד מומחה לאותו תחום שבו עוסק הנתבע. ניתן לאתר מומחים שכאלה על ידי עזרה מצד עורך דין המומחה בדיני נזיקין וכן בדיני הרפואה.

      *אין בתוכן אתר rashlanutlaw העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה משפטית או חוו"ד המחליפה ייעוץ פרטני במשרד עורכי דין. העושה שימוש במידע, עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף