Rashlanutlaw_MainPic רשלנות רפואית לואו
Rashlanutlaw_MainPic רשלנות רפואית לואו
פנייה לייעוץ אישי



    חוות דעת רפואית בתביעות רשלנות רפואית

    תנאי בסיסי להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית היא חוות דעת של מומחה רפואי בתחום שבו טופלתם ושאתם חושבים שנפגעתם כתוצאה מהטיפול. על מנת להצליח… קרא עוד

    חוות דעת רפואית בתביעות רשלנות רפואית

    תוכן עניינים

    חוות דעת רפואית – מבוא 

    תנאי בסיסי להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית היא חוות דעת של מומחה רפואי בתחום שבו טופלתם ושאתם חושבים שנפגעתם כתוצאה מהטיפול.

    על מנת להצליח בתביעה יש להקפיד שהמומחה הרפואי יהיה בעל שם, בעל ניסיון, בעל היכרות טובה עם עורך הדין המייצג אתכם, וכמובן חשוב שיהיה מוכר לשופטים.

    האם ניתן להסתפק בחוות דעת אחת?

    1. לעיתים צריך יותר מחוות דעת אחת- ישנם מקרים בהם תידרש יותר מחוות דעת אחת על מנת לאשש את הטענה. למשל במקרה של תביעת רשלנות בלידה, תידרש חוות דעתו של מומחה רפואי הן מתחום הגניקולוגיה והן מתחום נוירולוגיית הילדים.
    1. חוות דעת מומחה בניתוחים פלסטיים- דוגמא נוספת תבוא מתחום הניתוחים הפלסטיים. על מנת לאשש התביעה יש להביא חוות דעת של מנתח פלסטי על מנת להוכיח את ההיבט הפיסי, וחוות דעת של פסיכיאטר על מנת להוכיח את ההיבט הנפשי.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

       כיצד לבחור את המומחה

      1. יש להיעזר בעורך דין- מחובתו של העורך דין שאתם בוחרים בו להפנות אתכם אל המומחה שנחשב בעינו לטוב ביותר בתחומו, ושיש לו מוניטין שעומד מאחוריו וזאת על מנת ליצור אפקט חיובי על השופט.
      1. המומחה צריך להיות בעל ניסיון במעמדים דומים- חשוב שתהיה לעורך הדין היכרות מוקדמת עם השופט , ושלמומחה יהיה ניסיון במעמדים של מתן עדות בבית משפט.
      1. גם בית משפט רשאי לבחור מומחה- בית המשפט גם רשאי לבחור מומחה מטעמו וזאת לפי התקנות. אולם בסופו של דבר התפתח נוהג שבו הצדדים מסכימים על מומחה שחוות דעתו תתקבל על ידי כולם והוא יהיה בבחינת מומחה מוסכם או מומחה מכריע.
      1. מימון חוות הדעת- בעיקרון כל צד נושא בנטל הכספי של הבאת מומחה מטעמו אולם את מימון חוות דעתו של המומחה המכריע נהוג להטיל שווה בשווה בין שני הצדדים ולעיתים להטילו רק על הנתבעים.

      אל תוותר על הזכויות שלך! פנה ל פורום רשלנות רפואית של אתר הפורומים המשפטיים.

      חשיבות ההסתייעות במומחה

      אמנם אין חובה בחוק להסתייע במומחה על מנת לקיים תביעת רשלנות רפואית, אך יש לקחת בחשבון שתביעת רשלנות רפואית אשר תוגש ללא הסתייעות בחוות דעת מומחה בעל מוניטין,

      בהכרח סיכוייה להצלחה יהיו פחותים ולעורך הדין יהיה קשה לבסס את טיעוניו, לכן מומלץ להשקיע עוד כסף בהבאת מומחה וזאת על מנת להעלות את סיכויי התביעה.

      *אין בתוכן אתר rashlanutlaw העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה משפטית או חוו"ד המחליפה ייעוץ פרטני במשרד עורכי דין. העושה שימוש במידע, עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף