Rashlanutlaw_MainPic רשלנות רפואית לואו
Rashlanutlaw_MainPic רשלנות רפואית לואו
פנייה לייעוץ אישי



    מצוקה עוברית ורשלנות רפואית בלידה

    מצוקה עוברית נגרמת כאשר העובר אינו מקבל מספיק חמצן ברחם. הדרך היחידה להתמודד עם מצוקה עוברית היא להפעיל שיטות רפואיות מקובלות בסטנדרט הגבוה ביותר. יחד עם זאת, יש לא מעט תביעות המוגשות לבתי המשפט בארץ ובעולם בשל רשלנות רפואית בלידה על רקע מצוקה עוברית.

    מצוקה עוברית ורשלנות רפואית בלידה

    רשלנות כזו עשויה לנבוע מכישלון באבחון מצוקה עוברית במהלך מעקב הריון ומפענוח שגוי של תוצאות בדיקות דם, אולרסאונד, סקירת מערכות וכן הלאה.

    תוכן עניינים

    הרשלנות היא לעיתים קרובות גם תוצאה של זלזול או חוסר התייחסות לטענות המועלות על ידי האם.

    רופא חייב להישמע לתלונות על ירידת בתנועת עובר הרחם ולהפעיל את האמצעים העומדים לרשותו כדי לזהות מצוקה עוברית מוקדם ככל האפשר.

    מעבר לכך, רשלנות רפואית נגרמת כאשר הרופא מספק טיפול לקוי או בלתי מתאים.

    במהלך הלידה עצמה קמה עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית על רקע מצוקה עוברית אם הרופא המטפל לא מנהל מעקב תקין, לא מאתר את גורמי הסיכון מבעוד מועד ולא מבצע את הבדיקות הנדרשות בעצמו או יחד עם אנשי מקצוע אחרים.

    מהי מצוקה עוברית?

    הורים החשים כי נפגעו כתוצאה מרשלנות רפואית בלידה או בהריון על רקע מצוקה עוברית יכולים לפנות לעורך דין.

    הטיפול בתביעות מן הסוג הזה נמשך מספר שנים, אך אם עורך דין מוצא לנכון לפנות לבית המשפט יחד עם חוות דעת רפואית התומכת בטענות הניזוק, ניתן להשיג פיצוי כספי גבוה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      השאלה שצריך לענות עליה כבר בשלבים מוקדמים של הגשת התביעה היא מהי מצוקה עוברית וכיצד היא מתבטאת.

      היעדר חמצן מספיק ברחם הוא מצב הנוצר כאשר תנועת העובר יוצרת לחץ על חבל הטבור. מצוקה עוברית היא גם תוצאה של קשרים בחבל הטבור, או היקשרות שלו סביב העובר.

      כל אחד מהמצבים הללו מאט את זרימת הדם דרך חבל הטבור ופוגע או עוצר לחלוטין את יכולת הגעת החמצן לעובר. בנוסף, גורם שכיח למצוקה עוברית הוא היפרדות חלקית של השליה מדופן הרחם במהלך ההריון והלידה.

      במצב כזה הסכנה נשקפת גם לעובר וגם לאם.

      מצוקה עוברית הנמשכת לאורך זמן מובילה לפגיעות קשות אצל העובר. פגיעות אלו מופיעות בצורת מומים, שיתוק מוחין ובמקרים קיצוניים מוות. מצוקה עוברית צריכה להיות מטופלת מוקדם ככל האפשר ובכל מקרה אחר היא מביאה לנזקים בלתי הפיכים.

      מצוקה עוברית מעלה את הסיכוי לצורך בטיפול סיעודי לילוד לכל אורך חייו, קשורה לנכות רפואית ומלווה בסבל, עוגמת נפש ופגיעה באיכות החיים של כל המשפחה.

      מבחינת לוח זמנים, מצוקה עוברית עלולה להתרחש החל מהשליש השני של ההריון או במהלך הלידה.

      איך מאבחנים מצוקה עוברית?

      בית המשפט מצפה מרופאים לאבחן מצוקה עוברית באמצעות הכלים העומדים לרשותם. כלים אלו נחשבים חלק מהפרוצדורה המקובלת והשימוש בהם דורש רמה גבוהה של מיומנות וניסיון.

      מצוקה עוברית מאובחנת בין היתר באמצעות נתונים המגיעים מקצב הלב של העובר, ניטור אלקטרוני רציף, בדיקת אולטרסאונד או מדידת רמת החומציות בדם העובר.

      חשוב לזכור כי רשלנות רפואית בלידה לא נגרמת אך ורק כתוצאה מהיעדר אבחון או טיפול לקוי במצוקה עוברית, אלא גם מפענוח שגוי של ממצאים ונתונים.

      במילים אחרות, רופא המקבל לידו את ממצאי הניטור האלקטרוני או בדיקת האולטרסאונד ולא מזהה מצוקה עוברית עלול לעמוד בפני תביעה חמורה.

      רשלנות רפואית בלידה כוללת בתוכה טיפולי פוריות, מעקב הריון וטיפול בילוד לאחר הלידה, ולכן אחריותו של הרופא לא מצטמצמת לפעולות בסיסיות כמו הפנית המטופלת לביצוע בדיקות.

      *אין בתוכן אתר rashlanutlaw העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה משפטית או חוו"ד המחליפה ייעוץ פרטני במשרד עורכי דין. העושה שימוש במידע, עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף