Rashlanutlaw_MainPic רשלנות רפואית לואו
Rashlanutlaw_MainPic רשלנות רפואית לואו
פנייה לייעוץ אישי



    מספר טיפים לנפגעי תאונת אופנוע

    לא מעט נהגי אופנוע מעורבים בתאונת אופנוע ואינם יודעים מהם זכויותיהם. תאונת אופנוע – דורשים פיצוי ולא יודעים למי לפנות? לפניכם מס' עצות שימושיות.

    מספר טיפים לנפגעי תאונת אופנוע

    תאונת אופנוע זהו אירוע קשה אשר עלול לגרום לנזקים רבים למעורבים בתאונה. על כן, כדאי ומומלץ לנקוט בכל אמצעי הזהירות הקיימים, על מנת למנוע תאונת אופנוע.

    תוכן עניינים

    הנהיגה באופנוע מסוכנת יותר מן הנהיגה ברכב, בשל העדר ההגנה הפיזית שמספק הרכב ובשל חומרת הפציעות של רוכב האופנוע בעת תאונת אופנוע.

    לצד המאמץ לנהוג באחריות, בערנות ולהימנע מתאונות, חשוב לדעת מהן זכויותיו של אדם אשר נפגע בעקבות תאונת אופנוע. הפגיעות בגין תאונות אופנוע, יכולות להיות פגיעות פיזיות ונפשיות כאחד.

    הנפגע זכאי לקבל פיצוי בגינן ועל כן, חשוב להכיר את הנושא של פיצוי בגין תאונת אופנוע.

    חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, קובע את זכויותיהם של נפגעי תאונות דרכים, לקבלת פיצוי כספי על הנזקים שנגרמו להם בעקבות תאונת אופנוע.

    לעיתים מדובר בנזקים גופניים ולעיתים מדובר בנזק שאינו ממוני, בנזק של כאב וסבל, כאשר בית המשפט נדרש גם לנזק זה ופוסק סכומי פיצוי נאים.

    העיקרון המנחה בסוגיית הפיצוי על פי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, הוא עיקרון העדר האשמה. משמעותו היא כי אדם אשר נפגע בתאונה, זכאי לפיצוי, אף אם הוא האשם בתאונה.

    האם ישנם סייגים לזכות הפיצוי? מהן הסיבות המרכזיות להתרחשות תאונת אופנוע? ולבסוף, מספר טיפים לנפגעי תאונת אופנוע – מה חשוב לעשות.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      סייג לזכות הפיצוי

      ישנם מספר סייגים לזכותו של הנפגע לפיצוי. סייג ראשון הוא מצב שבו הנפגע לא היה מבוטח בעת תאונת אופנוע. במצב דברים זה, יוכל הנפגע לקבל פיצוי, בתנאי כי הוא אינו האשם בתאונה. הפיצוי ישולם על ידי הנהג השני, האחראי לתאונה.

      יצוין כי פיצוי זה הוא מכוח פקודת הנזיקין ולא מכוח חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

      ההבדל המשמעותי בין שני הדינים הללו הוא כי במקרה של תביעה על פי פקודת הנזיקין, ייאלץ הנפגע להוכיח את אשמתו של הנהג השני בקרות תאונת אופנוע, על מנת לקבל את הפיצוי, בעוד שבתביעה על פי חוק הפיצויים, חל עיקרון העדר האשמה.

      סייגים נוספים לזכות הפיצוי הם מצבים בהם הנפגע פעל באופן שאינו תקין, למשל, נפגע אשר נהג ברכב שאיננו שלו, ללא שקיבל רשות מבעליו. דוגמא נוספת: אדם אשר נהג ללא רישיון או אשר גרם להתרחשותה של תאונת אופנוע, במזיד. .

      תאונת אופנוע – סיבות מרכזיות לתאונה

      למרבה הצער, ישנן סיבות רבות בגינן עלולה להתרחש תאונת אופנוע. חלק מן הסיבות הללו תלויות בנהגים עצמם כך שנקיטת אמצעי זהירות, יכולה למנוע במקרים רבים, תאונת אופנוע.

      אולם, חלק מן הגורמים של תאונת אופנוע, הם גורמים חיצוניים אשר תלויים בעיקר במדינה וברשויות.

      1. נהיגה במהירות מופרזת: חלק נכבד מתאונות האופנוע מתרחשות בשל נהיגה מעל המהירות המותרת.

      2. נהיגה בשכרות: כאשר רוכב אופנוע נוהג בשכרות, ישנו סיכוי גדול מאוד כי תתרחש תאונת אופנוע היות שיכולת הריכוז יורדת והשליטה בכלי פחות טובה.

      3. הרכבת נוסע נוסף: נהגי אופנוע בלתי מיומנים וחסרי ניסיון אשר מרכיבים נוסע נוסף, מגבירים את הסיכון לקרות תאונת אופנוע.

      4. אי ציות לחוקי התנועה: כאשר נהגים לא מצייתים לחוקי התנועה, התרחיש של תאונת אופנוע, הוא צפוי וברור.

      התנהגויות אלו נעשות מצד הנהגים והן מהוות את הסיבות המרכזיות לקרות תאונת אופנוע. לצדן, ישנן סיבות אחרות העלולות להוביל לתאונה והן תלויות בעיקר במדינה וברשויות:

      1. כבישים משובשים: במקומות רבים בישראל, הכבישים ישנם ואינם ראויים לנסיעה. הדבר מהווה גורם מרכזי לקרות תאונות ובפרט תאונת אופנוע.

      2. שילוט לא תקין: שילוט מוסתר ולא ברור, מבלבל את הנהגים ועלול להוביל לקרות תאונת אופנוע.

      3. עבודות בכביש: כאשר מבוצעות עבודות בכביש, יש להקפיד על שילוט מסודר במיקום מתאים.

      תאונת אופנוע – טיפים לנפגעים

      כאשר מתרחשת תאונת אופנוע, חשוב מאוד לבצע מספר פעולות חיוניות, על מנת לוודא כי זכות הפיצוי של הנפגע תמומש:

      1. רישום פרטי הצדדים: לאחר תאונת אופנוע, יש להקפיד לקחת את כל פרטי הצדדים המעורבים בתאונה, לרבות עדים.

      2. אישור המשטרה: יש לגשת אל המשטרה לקבלת אישור אודות התאונה. אישור זה ישמש את הנפגע לקבלת טיפול רפואי ללא תשלום, בבית החולים ובקופת החולים.

      3. תיעוד זירת התאונה: לאחר תאונת אופנוע או במועד הסמוך לה, יש לצלם את זירת התאונה. אם יצטרך הנפגע להוכיח את אשמתו של הצד השני, צילום ממקום התאונה, יכול לעזור.

      4. בדיקה רפואית: כאשר התרחשה תאונת אופנוע, יש לקבל טיפול רפואי מיידי. הבדיקה הרפואית הסמוכה למועד התאונה, חשובה ביותר לשם קבלת פיצוי בגין נזקי התאונה.

      יודגש כי בדיקה רפואית, מיד לאחר קרות תאונת אופנוע, היא הכרחית. אף אם הנפגע חש כי אינו נפגע בשל תאונת אופנוע, תחושה זו אינה בהכרח מדויקת שכן יש פגיעות רבות אשר עלולות להתעורר לאחר התאונה.

      בעת הביקור הרפואי, אין להחסיר אף פרט מן הרופא המטפל. תיעוד רפואי נכון ומדויק הוא קריטי לשם קבלת פיצוי נאות.

      אם נפגעתם בתאונת אופנוע, הנכם זכאים לקבלת פיצוי בגין נזקי התאונה. כדאי לבצע, לאחר תאונת אופנוע, את הפעולות שפורטו לעיל, בכדי לוודא כי הזכות לפיצוי תמומש כראוי.

      * למידע והתייעצות בנוגע לתאונות דרכים: פורום תאונות דרכים

      *אין בתוכן אתר rashlanutlaw העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה משפטית או חוו"ד המחליפה ייעוץ פרטני במשרד עורכי דין. העושה שימוש במידע, עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף