Rashlanutlaw_MainPic רשלנות רפואית לואו
Rashlanutlaw_MainPic רשלנות רפואית לואו
פנייה לייעוץ אישי



    Rashlanutlaw – רשלנות רפואית

    נפגעתם מטיפול רפואי רשלני? נגרם לכם נזק פיזי כתוצאה מהטיפול? אתם רשאים להגיש תביעת רשלנות רפואית ולקבל פיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו לכם. כל מטפל, חב בחובת זהירות כלפי מטופליו. פירושו של דבר, הוא כי עליו לטפל במקצועיות ובשיקול דעת במטופל.

    אתר רשלנות רפואית מציע לגולשים את מכלול השירותים בתחום רשלנות רפואית בישראל לרבות:

    • מענה לשאלות דחופות בנושא רשלנות רפואית.
    • הערכת סיכויים בתביעת רשלנות רפואית. 
    • טיפול בכל תחומי הרשלנות הרפואית: רשלנות רפואית בניתוח קיסרי, רשלנות רפואית בניתוחי לייזר, רשלנות רפואית בניתוח אף, רשלנות רפואית בטיפולים רפואיים כללים וכו'.
    • ייעוץ ראשוני לפיצויים גבוהים בתביעת רשלנות רפואית. 
    • סקירה משפטית רלוונטית במקרים של רשלנות רפואית.
    • ניהול הוכחות המבוססות על תקדימי בית המשפט.
    • ייצוג וניהול משא ומתן מול חברות הביטוח.
    • התייעצות עם מומחים ברפואה.
    • ליווי אישי ומקצועי לאורך כל הליך של תביעת רשלנות רפואית.
    תוכן עניינים

    מהי רשלנות רפואית?

    הפרה של חובת הזהירות, היא חריגה מסטנדרט הטיפול הסביר. כאשר זו גרמה לנזק, מדובר ברשלנות רפואית והמטופל, רשאי להגיש תביעה כספית על כל הנזקים שנגרמו לו עקב הטיפול, פיזיים ונפשיים.

    חובת ההוכחה בתביעות רשלנות רפואית, מוטלת על התובע, אלא כאשר ניתן להעביר את נטל ההוכחה אל הנתבע. למשל, כאשר הנתבע הפר את חובתו לנהל רשומה רפואית וזו גרמה לקושי לתובע, להוכיח את תביעתו.

    רשלנות רפואית התיישנות: חשוב לציין כי הגשתה של תביעת רשלנות רפואית, צריכה להיעשות תוך שבע שנים מקרות האירוע/מועד גילוי הנזק.

    קבלת הפיצוי יכולה לקחת זמן ועל כן, עורכי דין העוסקים בתחום רשלנות רפואית, ממליצים שלא להשתהות עם הגשת התביעה.

    טיפול רפואי, כמו כל שירות, יכול להיות ברמות שונות. האם כל טיפול רפואי שאינו מצוין, ייחשב כטיפול רשלני? בוודאי שלא. טיפול רפואי רשלני הוא טיפול החורג מסטנדרט הטיפול הסביר. כיצד מחליט בית המשפט, האם הטיפול שניתן לתובע, הוא סביר, או לא? באמצעות חוות הדעת הרפואיות, המוגשות לו, אחת מטעם התובע ואחת מטעם הנתבע.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      בית המשפט יידרש לענות לשאלה, האם כל רופא סביר, באותן הנסיבות, היה מעניק את אותו הטיפול, או שהיה נוהג אחרת. במקרה הראשון, לא תוטל אחריות בגין רשלנות רפואית, אך במקרה השני, תוטל.

      התקשה בית המשפט, להכריע בין שתי חוות הדעת שהוגשו לו, הוא רשאי למנות מומחה רפואי שלישי(1), מטעמו ולמעשה, דעתו היא זו שתכריע. למותר לציין, כי לצדדים תינתן אפשרות לחקור את המומחה מטעם בית המשפט.

      נטל ההוכחה בתביעה

      ככלל, נטל ההוכחה בתביעת רשלנות רפואית, הוא על התובע, אשר צריך להראות את קיומם של ארבעה תנאים: קיומה של חובת זהירות, הפרתה, נזק פיזי ארוך טווח וקשר סיבתי. אולם, לעיתים, ניתן להעביר את נטל ההוכחה אל הנתבע, למשל, במקרה של העדר רשומה רפואית.

      החוק מחייב את הרופא, לנהל רשומה רפואית ולעדכנה, לאורך כל הטיפול. לא ניהל הרופא, רשומה רפואית, או שיש בה חסר, הפר את חובתו זו. במקרה שבו הפרה זו, גרמה לנזק ראייתי לתובע, קרי, יכול התובע, לבקש את העברת נטל ההוכחה אל הנתבע:

      1. נזק ראייתי: מהו למעשה נזק ראייתי? הכוונה היא שהחוסר בתיעוד, מונע מן התובע להוכיח איזה טיפול ניתן לו, היקפו, מועדו וכיו"ב.

      2. דחיית הבקשה: בתי המשפט אינם נענים לבקשות להעברת נטל ההוכחה בנקל, היות שמדובר בחריג לכלל הראייתי הבסיסי ביותר, הקובע כי התובע הוא זה שצריך להוכיח את תביעתו. לכן, רק במקרים בהם נגרם לתובע, נזק ראייתי משמעותי, המשפיע באמת על יכולתו להוכיח את תביעתו, ייענה בית המשפט לבקשה.

      3. העברת הנטל: סבר בית המשפט, כי יש מקום להעביר את הנטל, רשאי הוא לעשות כן, באופן מלא או חלקי. היה והנזק הראייתי, הוא ממוקד מאוד, יעביר בית המשפט את נטל ההוכחה לנתבע, בעניין זה בלבד. לגבי שאר רכיבי התביעה, יישאר נטל ההוכחה על כתפי התובע.

      מועד הגשת התביעה

      נפגעי רשלנות רפואית, המבקשים לקבל פיצוי בגין נזקיהם, צריכים להגיש את תביעתם, בתוך שבע שנים מקרות האירוע. במקרה שבו נתגלה הקשר בין הטיפול לנזק, לאחר מועד הטיפול, חל מרוץ ההתיישנות ממועד הגילוי.

      עורכי דין רשלנות רפואית, מסבירים תמיד, כי חשוב מאוד שלא להשתהות, עם הגשת התביעה, הן בשל מרוץ ההתיישנות והן בשל העובדה, כי קבלת הפיצוי, יכולה לקחת זמן רב. קל וחומר, כאשר לתובע יש הוצאות כספיות בעקבות הפגיעה והוא זקוק לפיצוי כספי בהקדם האפשרי.

      הליך התביעה של רשלנות רפואית לוקח זמן משום שעל עורך הדין המטפל, להכין את כתב התביעה, דבר הדורש קודם כל, לקבל מן הגופים הרפואיים, את כל המסמכים. כמו כן, לא ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית ללא חוות הדעת של המומחה הרפואי.

      לרוב, אורכת כתיבת חוות הדעת כחודש – חודשיים ורק עם קבלתה מן המומחה, יכול עורך הדין, להגיש את התביעה. הוגשה התביעה, ישנה שהות לנתבע להגיש את כתב ההגנה ואת חוות הדעת מטעמו.

      ישנם מקרים בהם, מתנהל המשפט מתחילתו ועד סופו, עד לקבלת הכרעת בית המשפט ובמקרים אחרים, מסתיימת התביעה, בפשרה בין הצדדים, בשלבים מוקדמים יותר. כדאיותה של פשרה, תלויה כמובן בטיב ההצעה ועורך הדין בוחן אותה, לאור כל השיקולים הרלוונטיים, כך שיוכל לגבש המלצה ללקוח, האם לקבל את הצעת הפשרה או אם לאו.

      רשלנות רפואית היא חריגה מסטנדרט הטיפול הסביר. בית המשפט מקבל תביעות אלו, כאשר שוכנע כי רופא סביר, היה נוהג אחרת באותן הנסיבות. כל אדם שנפגע מטיפול רשלני, יכול להגיש תביעת רשלנות רפואית ולקבל פיצוי כספי בגין הנזקים שגרם לו הטיפול. יש להגיש את התביעה תוך שבע שנים, כאשר נטל ההוכחה הוא על התובע, למעט מקרים חריגים, של העברת הנטל לנתבע.

      ______

      1. כבוד השופט ת' אור בפרשת רונית מזרחי תיאר את מעמדו של מומחה רפואי:" המומחה הרפואי משמש זרועו הארוכה של בית המשפט לעניינים שברפואה. בתום המשפט נדרש השופט היושב לדין להכריע בתביעה בהסתמך על חוות דעתו של המומחה הרפואי שמינה".

      2. "נטל ההוכחה" הינו מונח משפטי במשפט האזרחי והפלילי.

      *אין בתוכן אתר rashlanutlaw העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה משפטית או חוו"ד המחליפה ייעוץ פרטני במשרד עורכי דין. העושה שימוש במידע, עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף